Derfor sniger vi mobilen med på toilettet

Mere end halvdelen af alle danskere tiltusker sig til ekstra tid på badeværelset. Formålet er ganske enkelt at få fred og ro. Det viser en undersøgelse, som sanitetsvirksomheden Geberit står bag. Danskerne vil have tid til at læse og tjekke mails – men også spise slik og se film …

Mobil på toilettet, foto: Geberit

Der er meget, som skal ordnes på badeværelset. Og mobilen er en klar vinder som den aktivitet, vi oftest kaster os over på badeværelset ved siden af tandbørstning og toiletbesøg. I en ny undersøgelse foretaget af YouGov for sanitetsproducenten Geberit, siger over halvdelen af danskerne, at de bruger mobilen på toilettet altid, ofte eller til tider. Hver tredje bliver også ekstra længe på badeværelset hver dag eller nogle gange, blot for at få tid til sig selv.

Undersøgelsen afslører også, at mænd i højere grad end kvinder er tilbøjelige til at finde mobilen frem på badeværelset (henholdsvis 64 og 57 procent).

Tallene viser, at størstedelen af danskerne bruger 21-30 minutter om dagen på badeværelset. Og knap hver tredje bruger mere end det. De 30- til 40-årige bruger længst tid, mens de 51 til 65-årige er hurtigst til at overstå det nødvendige.

Den ultimative luksus
– Vores behov for alenetid, ro og fordybelse sætter nogle helt andre krav til det moderne badeværelse. Det gælder både funktionalitet, men også materialer og stemning. Det er samme udvikling, som vi også har set i andre rum, fx soveværelset, siger Nina Slothuus Nielsen, marketingchef hos Geberit, der leverer toiletter, vaske og møbler til badeværelser i over 50 lande.

Mange læser bøger eller sms’er fra badeværelset, men nogle sniger sig også væk for at se film eller spise slik. Knap to tredjedele af alle danskere (59 procent) mener, at ro og tid til sig selv i høj grad eller i meget høj grad er den ultimative luksus på badeværelset – endda mere end at have fx en jacuzzi.

Aktiviteter danskerne foretager sig på badeværelset anno 2020. Kilde: YouGov for Geberit

Om undersøgelsen
Undersøgelsen er foretaget blandt et repræsentativt udvalg af 1.000 danskere og udført af YouGov på vegne af Geberit.

 

 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Del på sociale medier