Sådan bliver din virksomhed mere synlig på Amazon

Amazon er verdens største digitale markedsplads – ja, faktisk verdens markedsplads overhovedet. Derfor er det afgørende at have en synlig tilstedeværelse her, så nye potentielle kunder kan få øje på dine produkter. Men hvordan gør man det? Med Amazon annoncering kan du få dine produkter vist for millioner af potentielle kunder på netop de tidspunkter, hvor chancen for køb er størst. Læs mere om hvordan annoncering på amazon     kan hjælpe din virksomhed i denne korte oversigt og bliv meget klogere.

Hvorfor er det vigtigt?

Amazon er ikke bare en salgsplatform, men en kæmpestor søgemaskine, hvor folk kigger efter produkter, som kan opfylde deres behov. Mange starter deres købsrejse her, og hvis dine produkter ikke vises, risikerer du at miste en potentiel kunde til dine konkurrenter. Annoncering på Amazon giver dig mulighed for at blive mere synlig over for mulige købere. Derudover kan du også sikre dig, at dine produkter bliver set af de rette mennesker. På den måde maksimerer du muligheden for salg.

Masser af spændende muligheder

Amazon tilbyder mange forskellige typer af annonceringer og forskellige værktøjer til at måle effekten af. Der er dermed mange fordele at hente, hvis man sætter sig ind i de forskellige annoncetyper. De forskellige annoncetyper tæller blandt andet: Sponsored Products, Sponsored Brands eller Sponsored Display. Hver type har sine egne styrker og kan bruges forskelligt i forhold til kunder og produkter. Det er muligt at segmentere efter søgeord, kategori, kundetyper hvilket gør annonceringen meget målrettet og dermed mere effektiv.

Sådan gør I

For at komme i gang med Amazon annoncering, er det en god idé at alliere sig med et marketingbureau, som har annonceringer på Amazon som ét af sine kerneområder. De kan hjælpe jer med at oprette kampagner, sætte det rette budget og finde en god budstrategi. Sådan får I det mest mulige ud af investeringen.

sider2022

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Del på sociale medier