Black Friday 2020 kommer tættere og tættere på. Sidste år online shoppede danskerne for svimlende 750 mio. kr. Ifølge FDIH, Foreningen for Dansk Internethandel. Forventningerne til den kommende Black Friday er endnu højere.

Planlægningen til Black Friday har allerede været i gang de seneste to måneder hos Kids-world. Det er ikke kun planlægningen til Black Friday der er startet, det er også planlægningen for tiden før og efterfølgende. Black Friday er blot er en bid af den samlede plan for 4. kvartal i 2020.

“Vores tilrettelæggelse af Black Friday og 4. kvartal 2020 startede for mere end 2 måneder siden. Det kræver en del koordinering hele vejen rundt i alle afdelinger, lige meget hvilken form for kampagne du laver, og hvor stor den er. Vi skal have fyldt op på lageret og have sikret os at vores budskab kommer ud til forbrugerne på den rigtige måde. “Med forberedelse og planlægning kan vi være proaktive og ændre planlagte kampagner, hvis det skulle være nødvendigt.

Black Friday er en stor dag hos rigtig mange danske og udenlandske butikker og online shops, dette gælder også hos Kids-world.

“På Black Friday vil vi, helt ekstraordinært, have folk på nathold, så vi har bemanding på lageret alle døgnets 24 timer fredag den 27. november. Det gør vi for at sikre at kunderne ikke skal vente unødig længe på deres pakker og for at opnå den samme standard, som vi har på alle årets andre dage.”

MobilePay Online blev brugt hele 556.000 gange på Black Friday i 2019 og antallet af transaktioner var 77% højere sammenlignet med Black Friday året før. Ifølge Lars Green, som er ansvarlig for MobilePay Online.

MobilePay Online registrerede 40.000 betalinger, som tilsammen omsatte for 26. millioner kroner, i timen mellem kl. 21-22, som er det tidspunkt hvor der var mest tryk på.

Du kan se hvad Kids-world laver af kampagner her.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev