Ved årets erhvervskonference den 30. oktober blev sløret løftet for både årets private og årets offentlige Vi ta’r ansvar-virksomhed i Gentofte Kommune.
Rådhushallen var fyldt med god stemning, da virksomhedsejere- og ledere mødtes til dialog, netværk på tværs af virksomhederne og inspiration i anledning af Gentoftes årlige erhvervskonference.
Blandt aftenens højdepunkter var kåringerne af årets private og årets offentlige Vi ta’r ansvar-virksomhed. Alle 44 virksomheder, der i år indtil videre er en del af Gentofte Kommunes Vi ta’r ansvar-ordning, gør en stor indsats for at hjælpe ledige i job, fx igennem fleksjob, lønnede timer eller job med løntilskud.
To af virksomhederne er udvalgt af Erhvervs-, Beskæftigelses- og Integrationsudvalget som særligt engagerede i at løfte denne vigtige opgave.
Prisen som årets private Vi ta’r ansvar-virksomhed gik til McDonald’s Gentofte – en virksomhed, der altid stiller op, og som gang på gang finder åbninger til ledige borgere.
– Vi er megastolte over ikke bare at være nomineret men at løbe med guldet. Vi synes jo selv, at vi prøver at tage et rigtig stort ansvar, både med integration og unge medarbejdere, som har deres første arbejde, siger Kasper Falmer-Nielsen, supervisor hos McDonald’s Gentofte.
Prisen til åres offentlige virksomhed gik til Plejehjemmet Adelaide. En virksomhed, der ser det hele menneske, og som gør meget ud af, at alle med sproglige udfordringer får lært dansk på sprogskole og arbejdsplads.
– Prisen betyder, at mine afdelingsledere, koordinatorer, medarbejdere, beboere, pårørende og samarbejdspartnere får en hyldest for det det store arbejde, de har gjort igennem de seneste tre år, siger forstander Tina Petersen, Adelaide.
Ud over prisuddelingerne kom deltagerne ved årets erhvervskonference op i den økonomiske helikopter i godt selskab med Helge Pedersen, cheføkonom i Nordea og fik indblik i tidens økonomiske tendenser og de store linjer som blandt andet det amerikanske valgs betydning for den økonomiske politik.
Margrethe Dal Lehrmann, investor og direktør i Love Mondays, inspirerede deltagerne til at skabe stærke virksomhedskulturer, hvor medarbejderne elsker mandag morgen og skaber gode resultater sammen. Deltagerne blev klogere på egen lederrolle og adfærdens betydning, og hvordan de med få greb kan styrke deres virksomhedskultur.
En af hendes pointer var at ansætte personligheder frem for CV’er – det tip er hermed videregivet.
Læs mere om Vi ta’r ansvar – og se alle de tilmeldte virksomheder – på Gentofte Kommunes hjemmeside.